הבירות שלנו

מבשלת הנגב החלה את דרכה בשנת 2005, כמבשלה ביתית מהראשונות בארץ. בשנת 2008 העתיקה את משכנה לקרית גת והגדילה משמעותית את נפחי הייצור ל-1000 ליטר לבישול. כיאה למבשלת בוטיק, ייצור הבירה נעשה באופן אישי תוך כדי הקפדה על כל הפרטים הקטנים של שלבי הייצור, המילוי והאחסון. 

 

      

בירות המיוצרות כל השנה

נגב אואזיס, 4.7% בירת הדגל של המבשלה. אייל בהיר-זהוב, קליל ונעים לשתייה. הבירה בעלת ניחוח של פירות טרופיים ויש לה טעם מרווה ומרענן.

נגב אמבר אייל, 4.9% – צבעה ענברי-אדמדם, הבירה מאוזנת להפליא וניתן להרגיש בה את טעמי הלתת הקלוי והקרמלי לצד סיומת מרירה, כמיטב המסורת המייחדת את סגנון האמבר אייל. בעלת גוף בינוני, ניחוח פירותי.

נגב פורטר אלון, 5% – נגב פורטר אלון היא בירה בעלת גוון שחור עמוק, ראש קצף סמיך וקרמי, גוף מלא ומגוון טעמים עשיר ביותר, בעלת אחוז אלכוהול של 5%. הבירה מיושנת עם שבבי עץ אלון המעניקים לה מגוון טעמים הנע בין קפה ושוקולד עד רמזים לווניל וקוקוס. נגב פורטר אלון מתאימה מאוד לשתייה לצד בשר מעושן, על האש, קדרות למיניהן וכן גם לצד עוגיות וקינוחים שוקולדיים. דורגה כבירה הישראלית הטובה ביותר באתר הבינלאומי Rate Beer.

נגב בראשית 4.7% –  בירה אשר נוצרה בזכות שיתוף פעולה בין מבשלת נגב למלון היוקרה "בראשית" אשר במצפה רמון. זוהי בירת אייל בצבע בהיר אדמדם , בעלת ארומת פירות הדריים וטרופיים. מתיקות קלה, ומותאמת לאיזור המדבר. 4.7% אלכוהול.

בירות עונתיות/חד פעמיות

נגב פסיפלורה, 4.9% – אייל קלאסי זהוב וקליל, בתוספת פסיפלורה טבעית הגדלה במושב סמוך למבשלה. טעם הפרי החמצמץ והארומה האקזוטית שלו משתלבים בעדינות עם מתיקותו של הלתת לכדי בירה מיוחדת ומרעננת ביותר. הוכתרה כ-Best In Showבתחרות בירות הבוטיק הישראליות Long Shot

נגב עומר  6% – לאגר בסגנון בוק, ממשפחת הלאגרים ומקורה במאה ה-13 במנזרים גרמניים. סגנון בוק מתאפיין באחוז אלכוהול גבוה יותר ובטעמים עשירים, חזקים ומיוחדים יותר מלאגר סטנדרטי. זוהי בירה עונתית המסמלת את בוא הקיץ וידועה בתהליכי התסיסה והיישון האיטיים שלה. נגב עומר שהתה במיכלי היישון בתקופת ספירת העומר ומכאן שמה. נגב עומר היא בירה חזקה ומעורפלת בגוון נחושת בעלת ניחוח מתוק ולחמי. טעמה העדין והמורכב נובע מחמישה סוגי לתת שעורה המקנים לבירה טעמים לחמיים ושלושה סוגי כשות המעניקים לבירה טעמי מרירות המשתלבים עם מתיקות ומזכירים טעם של קליפות פרי הדר. הבירה מכילה 6.5% אלכוהול.

נגב חריטון 7.8% – אייל בלגי , בירה כהה בסגנון בירות הנזירים הבלגיות. בעלת גוף מלא וטעמים מתובלים. בירה עונתית , בירת החורף של מבשלת הנגב. עד לפני מספר שנים היו מספר רב של נמרים באזור מדבר יהודה. עם חלוף הזמן מספרם הלך ופחת עד שאחרון הנמרים היה נצפה לעיתים נדירות מאוד, ספון לעצמו. השם שניתן לנמר אחרון זה הינו חריטון, על שמו של הנזיר המתבודד מהמאה הרביעית לספירה, הנחשב למייסד תנועת הנזירות בתקופה הביזנטית. המסורת מספרת שהנזיר חריטון נחטף על ידי שודדים בעת שיטוטיו באזור מדבר יהודה. לאחר שהונח במערת השודדים, הגיח נחש ארסי. הנחש, אשר זיהה את קדושתו של חריטון, לא הקיש אותו ובמקום זאת שפך את ארסו לכד היין של השודדים. לאחר ששתו מהכד, מתו השודדים, וחריטון יצא לחופשי תוך שהוא מושך אחריו מאמינים רבים.

 

כתיבת תגובה